Dorota Kuchta

Zmień swoje zdjęcie tła
Zmień swoje zdjęcie tła
prof. dr hab. inż.Zespół Logistyki i Zarządzania Projektami (Z3)
Konto tego użytkownika jest Zatwierdzony
7 października 2019

zarzadzanie-jakoscia-w-projektach

zarzadzanie-ryzykiem

przyklad-rejestru-ryzyka

podstawy-zarzadzania-projektami-1-kuchta-dokt z

arzadzanie-czasem-2019

lancuchkryt   budzetowanie-ppt

kosztyzp

budzet-przykladowy przyklad-eva 

adaptacyjna-struktura-projektu-dokt

zarz-ryzykiem

PREZENTACJE SŁUCHACZY: agilewteoriiiwpraktyce_

jaroslawgruszka prezentacja-1

 

Warunki zaliczenia – do wyboru:

  1. Kolokwium na ostatnim wykładzie – przykłady do rozwiązania podobne do tych z wykładu, można korzystać z dowolnych materiałów na papierze, używanie telefonów komórkowych, komputerów i kontakty między słuchaczami zabronione;
  2. wygłoszenie 25 minutowej prezentacji zgodnie z poniższymi zasadami. Prezentacja musi być mi wysłana najpóźniej 48 godzin przez terminem wygłoszenia. Temat muszę wcześniej zatwierdzić – musi on dotyczyć teorii lub praktyki zarządzania projektami. Należy mówić w sposób popularnonaukowy, zrozumiały dla wszystkich. Mila widziana aktywizacja słuchaczy – wówczas czas prezentacji można przedłużyć o czas, kiedy słuchacze będą wykonywali jakieś polecenie.

Zasady sporządzania prezentacji (oprac. na podstawie “Wystąpienia publiczne”, G.Grzegorczyk:

  1. slajdy są pomocą – nie głównym elementem
  2. włączony slajd z dużą ilością tekstu powoduje zamieszanie: słuchać czy czytać

Zasady wygłaszania:

  1. czytając slajd patrz na ekran PRZED SOBĄ
  2. zazębiaj własne słowa z prezentowanymi slajdami (mówimy znacznie więcej niż jest na slajdach, ale czytamy wszystko, co jest na slajdach)
  3. nie rozpoczynaj prezentacji od czytania slajdu
  4. używaj slajdów oszczędnie, tylko do ważnych treści (obrazów)
  5. staramy się zainteresować słuchaczy
  6. trzeba się zmieścić w czasie, ale nie wolno mówić za szybko!
  7. trzeba swoją prezentację wcześniej wypróbować.

SPRAWDŹ RZUTNIK I KOMPUTER PRZED PREZENTACJĄ! Zasady przygotowania slajdów:

  1. wysokość liter 1-1,5 cm (czyli wielkość czcionki 32-56) dla napisów głównych
  2. 5-7 mm (wielkość czcionki 20-28) dla pozostałych napisów
  3. grubość linii min. 1,5 mm
  4. na jednym slajdzie maksymalnie 6-7 wierszy tekstu
  5. czcionka bezszeryfowa
  6. Kolory: napisy czarne na białym, żółtym, pomarańczowym lub różowym tle albo napisy niebieskie na tle pomarańczowym albo napisy białe na tle niebieskim
  7. przy wielu kolorach dobrą paletę tworzą: czarny, biały, niebieski, żółty i zielony
  8. na slajdach tylko słowa kluczowe, nie używamy pełnych zdań ani tekstów, nie powtarzany się, minimalizujemy liczbę słów (tylko ważne słowa!)
  9. jeśli coś będzie niewidoczne dla słuchaczy, nie umieszczamy tego na slajdzie;
  10. strony muszą być numerowane (w formacie nr str./liczba str.)
  11. unikamy “bękartów” – słowa typu “i”, “lub” itd. nie mogą być na końcu wiersza
  12. nie rozdzielamy fraz
  13. używamy (oszczędnie i sensownie) grafiki, zdjęć
  14. slajdy muszą być estetyczne, poszczególne elementy muszą być rozłożone w sposób przemyślany
  15. poprawna interpunkcja, ortografia i gramatyka!!!
2 października 2019

Propozycje tematów prac: https://wiz.pwr.edu.pl/studenci/dyplomanci/tematy-prac-dyplomowych Czym się zajmujemy naukowo: https://dona.pwr.edu.pl/szukaj/ wymogi_edytorskie prezentacja-pisanie-pracy https://www.pwe.com.pl/ksiazki/zarzadzanie/przewodnik-dla-piszacych-prace-magisterskie-w-zakresie-zarzadzania,p951630313 —————————————————————- —————-

 

Zasady sporządzania prezentacji (oprac. na podstawie “Wystąpienia publiczne”, G.Grzegorczyk):

  1. slajdy są pomocą – nie głównym elementem
  2. włączony slajd z dużą ilością tekstu powoduje zamieszanie: słuchać czy czytać

Zasady wygłaszania:

  1. czytając slajd patrz na ekran PRZED SOBĄ
  2. zazębiaj własne słowa z prezentowanymi slajdami (mówimy znacznie więcej niż jest na slajdach, ale czytamy wszystko, co jest na slajdach)
  3. nie rozpoczynaj prezentacji od czytania slajdu
  4. używaj slajdów oszczędnie, tylko do ważnych treści (obrazów)
  5. staramy się zainteresować słuchaczy
  6. trzeba się zmieścić w czasie, ale nie wolno mówić za szybko!
  7. trzeba swoją prezentację wcześniej wypróbować.

SPRAWDŹ RZUTNIK I KOMPUTER PRZED PREZENTACJĄ! Zasady przygotowania slajdów:

  1. wysokość liter 1-1,5 cm (czyli wielkość czcionki 32-56) dla napisów głównych
  2. 5-7 mm (wielkość czcionki 20-28) dla pozostałych napisów
  3. grubość linii min. 1,5 mm
  4. na jednym slajdzie maksymalnie 6-7 wierszy tekstu
  5. czcionka bezszeryfowa
  6. Kolory: napisy czarne na białym, żółtym, pomarańczowym lub różowym tle albo napisy niebieskie na tle pomarańczowym albo napisy białe na tle niebieskim
  7. przy wielu kolorach dobrą paletę tworzą: czarny, biały, niebieski, żółty i zielony
  8. na slajdach tylko słowa kluczowe, nie używamy pełnych zdań ani tekstów, nie powtarzany się, minimalizujemy liczbę słów (tylko ważne słowa!)
  9. jeśli coś będzie niewidoczne dla słuchaczy, nie umieszczamy tego na slajdzie;
  10. strony muszą być numerowane (w formacie nr str./liczba str.)
  11. unikamy “bękartów” – słowa typu “i”, “lub” itd. nie mogą być na końcu wiersza
  12. nie rozdzielamy fraz
  13. używamy (oszczędnie i sensownie) grafiki, zdjęć
  14. slajdy muszą być estetyczne, poszczególne elementy muszą być rozłożone w sposób przemyślany
  15. poprawna interpunkcja, ortografia i gramatyka!!!

——————————————————————–

przykladowa-prezentacja-1

przykladowa-prezentacja-2

Warunki zaliczenia:

  • deklaracja
  • wygłoszenie dwóch prezentacji o czasie trwania ok. 5 minut
  • 1. prezentacja: koncepcja całej pracy: temat, geneza i przyczyny wybrania tego tematu, cel pracy (konkretny i mierzalny), wstępna struktura pracy, metody realizacji celu pracy, oczekiwane rezultaty, oczekiwany wkład własny, analiza ryzyka, jakie może wystąpić podczas realizacji celu (wraz ze środkami zaradczymi), proponowana literatura
  • 2. prezentacja: koncepcja wybranego rozdziału: miejsce rozdziału w strukturze pracy, cel rozdziału, metody realizacji celu, zawartość, literatura, oczekiwany rezultat, analiza ryzyka, lietratura
  • Oceniane będą: zawartość prezentacji, slajdy, sposób prezentacji, kontakt ze słuchaczami i próba ich zaciekawienia, zmieszczenie się w czasie.
  • Prezentacje muszą mi być wysłane (w PDF) przynajmniej 48 godz,. przed terminem wygłoszenia.